קלצונה במילויים שונים

במקרר ישבה לה בנחת כמעט חבילה שלמה של פטריות שמפיניון וחיכתה שיעשו בה שימוש. או אז נזכרתי בקלצונה שהכנתי לא מזמן, בהתבסס על המתכון הזה :

http://batata.perets.co.il/?p=466

אני מאוד ממליצה על הבצק שבמתכון. הכנתי בפעם הראשונה חצי מהכמות. הקפאתי את החצי השני (לפני התפחה) ובפעם השנייה הפשרתי את החצי השני (לילה במקרר), התפחתי כשעתיים ויכולתי לעבוד עם הבצק בכיף.כמו שצויין במתכון אכן לא היה לי צורך בכל כמות המים וכוס וחצי הספיקה בהחלט. בפעם השנייה אחרי ההפשרה הבצק היה קצת דביק, הוספתי לו מעט קמח והוא חזר לעצמו…

המילוי הוא כבר עניין של אהבות וטעמים אישיים כמובן. אני לא מתה על תרד, ובכל מקרה לא היה לי בבית…אז בחרתי במילויים שונים, צמחוניים:

מילוי פטריות ובצל:

קוצצים בצל בינוני, מאדים במחבת עם שמן (קנולה או שמן נטרלי אחר). כשהבצל מזהיב מוסיפים סלסלה של פטריות שמפניון חתוכות וממשיכים לאדות. מוסיפים מלח, פלפל שחור, אפשר מעט אגוז מוסקט למי שאוהב. מכבים את האש ונותנים לתערובת להתקרר. אחרי הקירור מוסיפים גבינות שאוהבים. אני הוספתי גבינת פטה חתוכה לקוביות קטנות, אותן מעכתי לתוך התערובת. כמו כן הוספתי מעט גבינת שמנת 5 %

מילוי פלפלים צבעוניים וגבינת פטה:

קולים בתנור חם פלפלים בכל הצבעים. מכניסים לשקית ומניחים בצד. לאחר כחצי שעה פותחים את השקית ומקלפים בקלות את הפלפלים. חותכים לרצועות דקות. מקררים מעט. מוסיפים גבינת פטה, אותה מפוררים אל התערובת. מתבלים במעט פלפל 4 עונות. אפשר להוסיף למילוי גם מעט שמן זית אם התערובת נראית לכם יבשה.

מילוי פטריות ותירס:

מאוד דומה למילוי הפטריות והבצל, אבל התיבול שונה. מאדים את הבצל, מוסיפים את הפטריות ומאדים גם כן. מוסיפים מלח, פלפל שחור, מעט אבקת מרק ירקות (השתמשתי באורגנית) מעט כורכום ופפריקה (אני הוספתי מתוקה וחריפה). מוסיפים תירס וממשיכים לאדות עוד דקה-שתיים.

* מבחינת מלאכת המילוי אני אישית עשיתי לעצמי חיים קצת יותר קלים מאשר במתכון המקורי ולא יצרתי עיגולים מושלמים עם רינג או כוס. פשוט רידדתי עד שהצורה נראתה לי מתאימה, מילאתי חצי אחד וסגרתי עם החצי השני. הקלצונה לא יצאו סימטריים, אבל בעיניי הם חביבים למראה :). כמו כן, מחצי מכמות הבצק יצרתי 6 עיגולים ולא 4, כי העדפתי את הקלצונה קטנים יותר. לשיקולכם כמובן…

הנה הם כאן:

בתאבון!

 

6 מחשבות על “קלצונה במילויים שונים

  1. יאמיייי!!!
    כל דבר שאת מכינה עושה לי חשק להכין אותו, ועד עכשיו נחלתי רק הצלחות!
    אז כמובן שגם את זה ננסה בהקדם, במיוחד בבית אוהב פחממות שכמונו..
    נשיקות וגעגועים!

כתיבת תגובה

